Nejlevnější volání – pro firmy i na doma

Voice over IP (VoIP) znamená telefonování přes internet. Dříve měl dráty každý telefonní operátor, dnes už tomu tak není. Největší operátoři mají pořád své dráty a signály, ale jejich nevyužitou kapacitu pronajímají menším firmám, tzv. virtuálním operátorům. Ti mají jistotu, že se hlas nebo data přenesou, kam mají; a přenášejí se přes internet (jehož jsou ty dráty součástí).

Virtuální operátoři nemají starosti s budováním a údržbou přenosové sítě, i mnozí velcí využívají služeb firem jako České radiokomunikace nebo ČD Telematika a pronajímají si tento „hardware“.

Virtuální operátor pro firmy

I když to na první pohled nedává smysl, virtuální operátor, který nevlastní žádné dráty nebo vysílače, může být levnější než operátor, který síť vybudoval a provozuje ji. Už roky používám ve své firmě virtuálního operátora Fayn a jsem s jeho službami spokojený. Hlavní důvody:

  • férové ceny a účtování
  • dostatečně široká nabídka služeb
  • stabilní nabídka, která se mění jen čas od času
  • služby fungují, jak očekávám

U Faynu mám firemní čísla, která jsem přikupoval, jak šel čas:

  • můj mobil osobní,
  • můj mobil pracovní,
  • hlavní číslo pro zákazníky (VoIP, „pevná“ linka),
  • záložní číslo pro kancelář (taktéž „pevná“),
  • jeden mobil pro klientskou podporu,
  • druhý mobil záložní (svého času ho měl obchodník).

Na osobním mobilu mám datový tarif, původně 150 MB (dlouho), pak 500 MB, nyní 1 GB. Sousloví „pevná linka“ samozřejmě pozbylo smyslu, protože díky aplikacím lze to číslo používat i na mobilu nebo v programu na běžném počítači. Nebo ho připojit doma k jiné VoIP stanici – v tomto smyslu je i toto „pevné“ číslo mobilní.

Logo Fayn

Tarifní programy, které využívám (ceny s DPH):

  • COMFORT (už není v nabídce – a nikdo mi nenutí jiný) – 20
  • MIDI – VoIP tarif, 29 Kč/měsíc, 30 volných minut, pak 0,68 Kč/min.
  • REMIX – mobilní tarif, 249 Kč/měsíc, volných 100/20 minut/sms, pak 1,44 Kč min./1 sms, 1 GB dat
  • TINY – mobilní tarif, 69 Kč/měsíc, volných 25 minut/sms, pak 1,79 min./sms, 20 volných minut přes internet (nutná aplikace)
  • TOP (už není v nabídce) – mobilní tarif, 179 Kč/měsíc, 150 volných minut
  • MEDIUM (už není v nabídce) – mobilní tarif, 99 Kč/měsíc, 50 volných minut

Volání v síti Faynu je zdarma, volné minuty jsou do všech sítí.

Běžně ve firmě utrácíme za telefon kolem tisícovky měsíčně, přičemž používáme cca 4 přístroje ve 2-3 lidech. Není to mnoho, ale pro ilustraci, kolik můžete ušetřit, to poslouží. Moji rodiče platí za svoje telefony víc než já ve firmě (mají to spojeno s placením televizních kanálů, takže je nemohu jen tak převést jinam).

Fayn rozděluje tarify na klasické VoIP („pevná“ linka) a mobilní telefonování. Kromě toho jsou ještě zvlášť uvedeny tarify pro mobilní internet. To znamená, že pro každý přístroj si můžete nastavit tarif, jaký potřebujete a nikdo vám nic nenutí. Mám starší tlačítkový mobil, který se neumí připojit na internet – používám ho jako pohotovostní. Běží na něm tarif GSM TOP, kde neplatím mobilní data. Dokonce i když je tarif odstraněn z nabídky, můžu ho dále používat (obvykle ho ale proaktivně změním). Zkrátka – nemám pocit nátlaku, skutečně si to rozhoduji sám a mám dostatečně na výběr.

Fayn nabízí také telefonní přístroje a speciální služby pro firmy (ústředny). Přenosné telefony jsem si koupil, služeb pro firmy jsem zatím nevyužil. Velkou část úkonů, které potřebuji vyřešit, zvládnu ve webové aplikaci – jen např. o změnu tarifu musím požádat prostřednictvím autorizovaného formuláře.

Jako další velkou výhodu vnímám to, že nejsem vázaný žádnými smlouvami. Spolupráce funguje na principu fakturace – dokud platím, mohu služby využívat. Kdybych platit přestal, je to jasné, končíme. Smlouva tedy není potřeba, protože tento typ vztahu vyhovuje oběma stranám. Nechci se zavazovat na dva nebo více let…

Chování čísla lze nastavit. Už roky využívám přesměrování. Když kolegyně odchází z kanceláře, vypne telefon na stole. Příchozí hovory jsou automaticky přesměrované na její mobil. Jakmile si vypne mobil, jsou hovory přesměrované na můj mobil (jakožto šéfika). Pokud mobil vypnu já, teprve pak jsme nedostupní. V praxi se tedy nestane, že by se k nám někdo nedovolal nebo že bychom nevolali zpátky. V aplikaci navíc vidím všechny záznamy o hovorech a přesměrování mohu operativně měnit. Toto je věc, kterou spousta lidí vůbec nechápe. 🙂 Bojí se volat na „pevnou“, protože se bojí, že to nikdo nezvedne – není to přece mobil, že! Přitom jde jen o správné nastavení procesů a využití technologií… Zkuste to taky!

Objednat tarif Remix  

Napsat komentář